Match mot Iksu Ungdom

Tjuue :)
Igår vare seriepremiär mot Iksu ungdom kl 19 i Iksu hallen. Vi åkte till hallen med bil eftersom att några i laget bor här i umeå och har sina föräldrar här. Innan matchen var vi ute och gick en stund innan vi bytte om. Hög musik i omklädnindsrummet äre alltid, vilket gör att man taggar till ännu mer ;)

Hallen vi spelade i hade en stor läktare på ena sidan och det var väldigt mycket folk där. Man fick till och med betala för att komma in ;P Innan matchen räknade dom upp allla spelarna i båda lagen i högtalarna och precis innan matchstart vare lineup:)Lite annorlunda för en vanlig seriamatch men coolt vare ;)

Idag skulle vi spela första matchen med nya kedjor och jag spelade med Julia och Magda som båda e 92:or. Vi fick börja matchen och det var högt tempo i alla tre perioderna.

Vi tog ledningen med 1 och 2-0, sen fick dom in ett mål som gick på en av våra spelare och in-.- Efter första perioden stod det 3-1 till oss vilketr var rättvist, och det höll i sig i andra perioden också. I tredje fick vi några utvisningar och matchen slutade till slut 3-3. Trodde att det var slut då men sen vare tydligen 5 minuters sudden också :O Vi hade altså redan ett poäng men kunde få två om vi fick in ett mål till före Iksu. Tyvärr fick vi en till utvisning och efter fem min vare inget lag som hade gjort mål.

De som gjorde mål i vårat lag var Natalie, 92:a, som gjorde 2,  och Karin, 93:a som gjorde ett :) Karin blev även ,matchens lirare :)

Efter matchen åkte vi tillbaka till elevhemmet och då kom även familjen hit och lämnade lite grejer. Fick bla en tredje klubba, likadan som jag har, eftersom att redan två st har gått sönder -.- Självklart har Fredrik (tränare i bele), vinklat alla tre helt perfekt ;) tack Fredrik :D

Dom hade åkt upp tidigare på dagen och kom lagom till matchen :)  Felicia fick sova här på elevhemmet med mig :D och de andra sov på hotell :)

Jag, Felicia och Emelie satte på twilight i mitt rum och åt bullar runt tolv nån gång. Haha tydligen så somnade jag och Felicia redan efter en halvtimme typ ;P Så Jennifer hade kommit in och släckt ljusen, stängt av tv:n och stängt dörren medans vi sov ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0