Träningsschema!

Tjohoooo!!

Sa ju att jag skulle lägga upp veckans träningsschema i söndags men har inte riktigt hunnit med det...

Så här ser det ut iaf:

Måndag: Intervall D =
5x 60s + 5x 45s + 5x30s
Gå på i löpningen 60s, gå-vila i 60s - upprepa 5ggr.
Lätt jogg 5min efter de fem första loppen.
Tryck sedan på rejält i 45s, gå-vila i 45s - upprepa 5ggr.
Lätt jogg 5min efter de loppen också.
Avsluta med 5st nästan max-löpningar på 30s med 30s vila.

Tisdag: -

Onsdag:
Distans 40min + Bål
Alt gymstyrka

Torsdag: Intervall E =
5x4min + 8x 100m
Hög fart ( Coopertempo) under 4min.
Gå-vila 2min, upprepa 4ggr.
Vila 5min efter första löpningen.
Löp 100m i hög fart 8ggr med 20s vila fr.o.m varje målgång.

Fredag: -

Lördag:
Distans 50min + core + rörlighet

Söndag: -

Det är träningen för den här veckan enligt träningsschemat. Man får dock göra om det lite själv, jag tränar ju t.ex. fotboll och går på fysen med Hässelby ibland också, så då får man planera om lite bara :)

Kan beskriva bål, core och gymstyrka lite mer:

Bål:
25 armhävningar
30 Situps
30 Sneda situps åt varje sida
30 Ryggups
30 Ryggliggande höftlyft
30 Dips på stol
40 Jocke situps

Core:
Byt övning varje minut
Håll ställningen i 30-50s och vila ut minuten
Övningar:
Plankan
Vänster sida
Höger sida
Lyft vänster ben
Lyft höger ben

Gymstyrka:
10min löpning/cykling
1x 30 Totalen ( alltså 6reps/övning)
3x 8 Frivändningar
3x 8 Djupa knäböj (stången fram)
3x 8 bencurl (baksida låt maskin)
30 Situps
30 Sneda situps per sida
30 Höftlyft

Nu vet ni lite mer om vår träning :)


Jag körde lite gymstyrka på tomten i helgen. Skönt att pappa hade typ allt man behöver för att genomföre det programmet :)


Kommentarer
Postat av: Emelie

oj vilket fint program! :) måste testa på det!



vet inte om du såg kommentaren jag lämnade förra veckan men hur gjorde du då du skulle börja zorra? ;) hur gjorde du i början alltså? :)

2010-06-24 @ 21:16:03
URL: http://mimsus.blogg.se/
Postat av: Carro

Va bra! ja det tycker jag du ska göra :)



Ne jag såg inte den :/ Det är någonting som e fel, jag ser inte vissa kommentarer har jag märkt :/



Kul att du frågar :) Kortfattat så började jag med att göra den zorrorörelsen man gör i luften fast jag gjorde den på golvet med boll. Man börjar med att ha bollen på vänster sida om sina fötter (om du är leftare) och där efter drar man bollen som i en halvcirkel till din högra sida. Sen är det bara att ha tålamod och försöka få upp den i lufter efter lite träning :) Men jag kan göra ett inlägg lite senare där jag kan förklara lite mer om hur jag lärde mig zorra :)

2010-06-24 @ 23:00:32
URL: http://carolinedeutgen.blogg.se/
Postat av: Emelie

aaah okej! :) jo gör det, skulle bli jätteglad! :)



okej då har jag iaf gjort rätt.. bara tålamodet som fattas ;) kul att du berättade! och jättetufft att du fått bli forograferad med klubba och kläder och allt det där i det nyaste inlägget! :) tufft! :D

2010-06-25 @ 11:46:13
URL: http://mimsus.blogg.se/
Postat av: Carro

Va bra att du gjort rätt:) Ja det krävs verkligen mycket tålamod. Men det räcker med att träna lite varje dag så kommer det komma tillslut, även fast man verkligen aldrig kan tro det. Jag tränade jättelänge innan jag kunde det och blev sur och aa.. men sen rätt vad det är så sitter det ;)



Ja det var lite annorlunda, men det var askul :)

2010-06-27 @ 21:25:54
URL: http://carolinedeutgen.blogg.se/
Postat av: Emelie

Aa, okej! :) Bra, då får jag inte tappa rålamodet då bara! Det kan ju vara bra att kunna zorra i vissa lägen, som jag har sett på dina klipp från matcher då du har zorrat in bollen i mål! Jätte tufft ju! :)

2010-06-28 @ 16:23:21
URL: http://mimsus.blogg.se/
Postat av: Emelie

oj då, tålamodet* skulle det vaa ;)

2010-06-28 @ 16:24:47
URL: http://mimsus.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja det kan vara lite svårt, men man får jobba på det :) Ja i vissa lägen är det väldigt effektivt, det gäller bara att hitta dem :)



Aha va kul att du sett dem :) Tack :)

2010-06-28 @ 23:07:48
URL: http://carolinedeutgen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0