Om knät och inför operationen!

Hur mår mitt knä och vad händer nu egentligen?

Jaa jag har ju gått på kryckor nu ett tag för att få ner svullnaden och för att inte belasta knät så mycket. Vad det gäller svullnaden så har den gått ner men det syns fortfarande lite men det är ingen fara.



Såhär såg knät ut (det högra) dagarna efter matchen då korsbandet gick av....



..och så här ser det ut nu. Som ni ser har svullnaden ändå gått ner väldigt bra!
(Sen att jag har ganska många "grusfotbollsärr" men det är en annan sak)

 Annars så har jag inte ont alls i knät, det ända är att det känns lite stelt och att jag inte kan böja det ordentligt vilket beror på svullnaden. Hur som helst så är jag hemma i Sthlm nu då jag ska operara knät på torsdag. Jag har även idag varit hos en sjukgymnast där vi gick igenom allt inför operationen och så mätte de och greja lite med knät och det såg bra ut. Så allt har gått bra hittils, nu är det bara att vänta på operationen som ska göras 07.30 på torsdag. Fick även reda på att jag komer vara sövd under hela operationen. Annars har jag, som jag sa tidigare, hart att man har kunnat varit vaken och att man bara har fått bedövning i benet, men så är det tydligen inte nu. Det kanske är lika bra att man sover och så får man vakna upp sen när det är klart.

Några saker som de gick igenom inför operationen var t.ex. att man inte får raka omkring området som ska opereras (så ja jag har itne rakat mitt högra ben på ett tag men nu vet ni varför), sen får man inte heller ha sår omkring området och man får itne heller ha vara förkyld och ha ont i halsen under operationen. Händer något av detta så ställs operationen in av säkerhetsskäl. Så jaa tror ni inte jag e lite rädd för att typ gå in i ett bord och skrapa upp knät som jag brukar kunna göra... men har klarat mig hittils iaf! Sen ska man även tvätta sig med en speciell grej kvällen innan operationen och samma morgon samt att man inte för äta inom de 6 timmarna före operationen. Såå jaa det är mycket ny information som man inte hade någon aning om innan men... det här ska nog gå bra.

Helt ärligt så är jag inte så nervös än faktiskt. Det känns som att de vet vad de gör och att det borde gå bra. Som jag sa till Emelie och Conne så det enda jag har tänkt på är att om jag typ inte skulle vakna igen eller om mitt benskulle bli förlamat eller nått.. men de bara skratta och sa att det händer inte! Så jag får väl lita på mina kompisar så får vi hoppas att de har rätt för en gångs skull ;) hihhi :)

Nu vet ni lite mer om hur det ligger till. Juste, komme rbehöva gå på kryckor i ungeför 4 veckor efter, men men jag e van satt det e lugnt. Inte alla som får hoppa omkring på Jossis kryckor inte ;) Och inte alla som får bli kallad krycko heller för den delen så det e lugnt för mig asså ;) Sen ska jag tillbaka på återbesök efter en och två veckor så det blir mycekt åka fram och tillbaka för mig nu.. men men... huvudsaken är att knät blir bra igen:)

Sååå.. återkommer efter operationen på torsdag så får vi se hur allt känns då! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0