Korsbandet igen? Svaret kommer på måndag

Ja nu är det bara att vänta tills på måndag då jag får svaren på magnetröntgen. Var dock hos en sjukgymnast precis innan som kände lite på mitt knät. Hon sa att det med stor sannolikhet är någonting med korsbandet. Det glappade mer i det knät men det var ändå någonting som tog emot. Kan vara så att delar av korsbandet är av.. och vad händer då? Jaa det vet jag inte än. Det beror på hur pass mycket som är trasigt. Skulle det bara vara lite kan man tydligen köra ändå om jag bara skaffar ett bättre skydd.. men aa jag vet ju som sagt fortfarande inte exakt vad det e. Borde ställa in mig på det värsta men jag kan inte.. jag kan inte se ett till år framför mig med rehabb och känslan av att innebandyn är så långt borta...
.
Jag fick iaf några övningar som jag ska göra så länge för att hålla igång musklerna omkring knät. Fick exakt samma övnigar förra gågnen då korsbandet var av. Det är bara det att dom känns så lätta nu. Man ska spänna och lyfta benet och det gör jag ju hur lätt som helst. Eftersom att jag har korsbandsskan som projektarbete så har jag fört loggbok från dagen då jag gjorde illa mig och frammåt. Precis efter att jag dragit korsbandet skrev jag att jag fått de här övningarna och att jag inte kunde utföra dem fullt ut i början. Jag kunde inte stå på ett ben och inte spänna upp det ordentligt. Det har jag ju inga problem med nu, kan till och med hoppa på ett ben(borde kanske inte göra det men var tvungen att testa bara). Så jag fattar inte vad det e för fel på mitt knä just nu.. det känns ju bra men ändå inte...kan vara musklerna som gör att det känns stabilt, kan vara korsbandet... aja man ska väl inte fundera så mycket nu när man inte vet någonting, får vänta tills på måndag och se då!
.
Nu blir det grillat till middag!! Jag ska äta sååå mycket!!! Puss! <3

Kommentarer
Postat av: ronja

Åhhhh, fy vad tråkigt! Hoppas verkligen på det bästa för dig!!!!!!!!!!!!!! <3

2012-01-27 @ 22:54:06
Postat av: Carro

Tack så jättemycket för att du bryr dig!!! <3

2012-01-27 @ 23:57:28
URL: http://carolinedeutgen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0