Innebandy, Tyska, Universitetetsstart

Heej alla!!
 
 
Herre nu har man vaknat till liv igen. Från att inte ha något schema alls till att inte ha någon tid över alls.. Ne inte riktigt men sagarna börjar fyllas upp nu! 
 
Innebandy
Vad det gäller innebandyn så har vi haft en match till, nu i helgen, som vi tyvärr torskade också. Så synd, tycker vi hade mest boll men satte inte våra chanser. Den här gången spelade jag hela matchen på två femmor.. första gången på väldigt länge. Men det kändes bra! Har äntligen fått tillbaka energin i kroppen. I slutet av andra perioden kände jag dock av knät lite men körde på i tredje och det gick bra och hade inte jätteont dagen efter. Absolut framsteg för knät! Så förlusten sög men fick ändå ny energi av tränaren dagen efter då hon skrev att hon tyckte jag gjorde en bra match.
 
Tyska
Sen har man betat av tyskakursen och klarat den vilket känns bra! Tycker faktiskt att det var en bra kurs, känns som att man lärde sig mycket och fick refresha minnet lite från det man lärt sig tidigare. Men ska berätta mer om tyskabiten sen.
 
Universitetet
Idag började de "vanliga" kurserna. Är dock fortfarande förvirrad vad det gäller den biten. Systemet är inte direkt likadant som hemma. Här får man boka kurserna via internet själv och bygga upp sitt eget schema. Och man har fram till den 3:e mars på sig så just nu är det bara att gå på massa föreläsningar för att sedan välja ut de kurser man verkar tycka vara bäst. Sen är även alla kurser på samma gång och jag måste läsa ca 10st för att få ihop de poängen jag behöver ha med mig hem(30hp). Man har föreläsning ca 2 timmar i veckan på varje kurs sen kommer alla tentorna samtidigt i juni..verkar även som att universitetet självt rekomenderar en att läsa 20hp då kurserna ska vara ganska omfattande och svåra. Vet inte hur väl det stämmer.. får väl se hur detta slutar... men.. det går säkert bra! :)
 
Nu ska jag sova! Var hos sjukgymnasten idag igen, kändes väldigt bra även efter denna gång! Imorn ska jag på en föreläsning om "Intermediate Econometrics" och förmodligen någon mer. Sen innebandy på kvällen! 
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0