Många nya intryck

Första veckan har snart gått här i Schweiz.Det käns bra såhär långt men det kunde ju ha börjat bättre. Jag testade att träna igår men kände inte alls att jag hade energin. Helt ny klubba gjorde inte saken enklare...det är ju dock en vanusak såklart..  Men idag har jag inte mått bra alls tyvärr... kännt mig allmänt illamående och helt slut. Sov dock hos Linnéa Lindén, som jag spelade tsm med på RIG men som nu spelar i Dietlikon. Var riktigt skönt och kul att få träffa henne och prata svenska ett tag. Hon bor i Thalwil, tar ca 40 min med tåg dit. Mådde som sagt inte alls bra idag men vi gick ut och tog lite luft längs vattnet som hon bor vid. Jättefint var det, 15 grader och sol också! Så hon tog hand om mig väl!
 
Vad det gäller maten har jag inte alls kommit in i det än men det kommer väl också. Nu har jag ätit middag och lunch med de jag bor med, bara det att det knappt varit någon mat.. antingen har vi ätit bröd. Bara bröd till middag. Eller spaghetti. Bara spaghetti. Har väl tänkt att jag ska börja äta min egen mat. Dock är mataffärerna lite annorlunda också. Är inte riktigt samma mat som hemma. Så tar väl en stund innan jag lär mig vad man kan laga. Men det är något jag också tror blir bra med lite tid.
 
Ja, så över lag är jag glad att jag är här. Jättetrevliga lagkompisar och ledare. Dock väldigt mycket nya, konstiga intryck vilket förmodligen gör en ganska slut. Ska försöka sova mycket och äta upp mig lite nu och ladda för en ny vecka. Missade tyvärr matchen idag mot Piranha chur men de vann!! :D Sjukt bra! Riktigt kul!
 
 

Kommentarer
Postat av: Saga

Heeej! :D Kul blogg, verkar osm du har det braa!! :) som du säger, nya intryck tar mycket energi!! :I)

Fortsätt kämpa! :D

2015-01-13 @ 13:47:59
Postat av: Carro

Nämen hej Saga! Jadå det har jag! Ja men precis, det gör ju det i början innan man kommer in i det Hoppas vi ses här snart!! :D

2015-01-22 @ 22:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0