The University of Zürich

Idag har Alex, en tjej i laget, visat mig det Universitet jag kommer att plugga på. Hon hade en ledig förmiddag så vi åkte tillsammans in till Zürich och kollade runt lite på Universitetet. Vet dock inte exakt i vilken byggnad jag kommer plugga i men tror att det kommer vara i den vi kollade i. Så nu hittar jag dit iaf, känns bra. Jag tar buss i fem min in till stan(Winterthur) och tar sedan tåget mot Zürich i en kvart. Stationen innan går jag av och tar sedan spårvagn i max fem minuter till Universitetet. Så så långt bort är det inte.
 
Byggnaderna är väldigt gammeldagsa men samtidigt väldigt fräscha. Kände mig verkligen som en turist men var ju tvungen att ta lite bilder..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här köper tydligen de flesta mat på Universitetet. Är inte som hemma där man tar med matlådor, finns inte direkt några mikrosar här. Men ser ut att vara ett bra utbud av mat iaf! Kallas tydligen Menza, matställena, finns två i denna byggnaden.
 
Så nu väntar jag bara på att få reda på vilka kurser jag kommer få läsa. Hemma måste man ansöka ca tre månader innan, här får man reda på det veckan innan man börar typ. Skolan börjar dock inte förrän den 16:e februari så är lite tid kvar. Har anmält mig till att gå en tyskakurs i två veckor i februari precis innan skolan börjar. Har dock inte fått svar på det heller men hoppas på att få det nästa vecka!
 
Tschüss!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0