26:e, 27:e, 28:e!

 Asså alla de här tre dagarna har jag verkligen inte hunnit skriva någonting. Det började me att i onsdags, när vi slutade skolan, gick vi direkt till träningen, sedan vare bara hem och duscha sen åkte vi till gammlia hallen för att kolla på Iksu-Dalen som vi har i våran grupp i Nolia cup som vi spelar nu under helgen. Iksu vann den matchen med 7-2 tror jag det blev. Aa sen åkte vidirekt hem och gick och la oss typ.

Jag och Evelina i bussen påväg till matchen :)         

                                              
     Conne och evelina i bussen ;)          Conne va riktigt duktig på att ta kort, lite suddigt bara ;)



På vägen hem blev det goodis :D



På torsdagen vare lika dant. Skola-träning-kolla match. Nu kollade vi på killarnas rig umeå lag som mötte dalen. Dalen vann hela cupen på killsidan i tjeckien som vi spelade för två veckor sedan, så en tuff match blev det. Tyckte ändå dom stod upp bra men 10-3 blev det till sist.



Rig Umeå - IBK Dalen

Igår vare lika dant igen. Man vi hade i alla fall sovmorgon då :) Började inte förrän tjugo i elva. Frukosten som vi får har tyvätt inte öppet så länge så vi fick äta frukost hemma idag. Själv åt man korv med bröd och makaroner för jag hade ingen riktig frukost :P men det gick ju det me ;) 

Tjugo i elva var vi i hallen och hade rörelsetester, något som vi även fick göra på uttagningarna innan vi hade fått reda på om vi kommit in på rig lr inte. Det är bara enkla övningar för att se hur rörlig man e i kroppen. Man ska tex ha foten i marken ochböja knät frammåt så mycket det går utan att lyfta hälen. Sen ska man även ligga på rygg och dra upp benet så det står rakt upp, och liknande övningar. Man kunde få godkänt, 1, 2, 3 eller4 då fyra e sämst och sen blir det bättre och bättre och godkänt e det bästa. Det gick väl helt okej för mig, hade g på vissa 1 på vissa och 2 på en tror jag. Vi kommer ha en rörelsegrupp och en löpgrupp där vi i rörelsegruppen helt enkelt får göra olika övningar för att bli rörligare så vi minska skaderisken. I löpgruppen hamnar man om man behöver förbättre konditionen. Detta e ju jättebra så man verkligen får chansen att bli bättre på detman behöver. Löpgruppen behöver jag inte vara med i men däremot hamnade alla i rörelsegruppen så där kommer jag vara.



När vi bytte om efter testerna märkte vi att vi var gaanska lika ;)

Hur som helst hade vi bara lunch och kemi sen fick vi skippa matten och dra iväg på match i stället. Vi hade samling kl 4 i gammlia hallen så vi fick ta oss dit me buss ( man åker in till stan först och sen byter man till 69:an lr går). Vi får ju matlådor precis i hallen bredvid skolan där det finns en restaurang. Så jag och emelie tog me oss dom och fick äta i omklädnindsrummet. De flesta andra åkte me sina föräldrar som kommit upp över helgen.
Som tur e brukar varken jag eller emelie få holl under match så det gick bra.

Matchen mot dalen var väl inte precis den bästa matchen vi spelat hittills, men självklart vare ju bra motstånd vi mötte. Dalen spelar ju i elitserien och är riktigt duktiga. Vi stod upp bra i första perioden då vi låg under me 2-1 men det hade lika gärna kunnat vart vi som ledde me 2-1. Sedan föll vi ihop och orkade inte riktigt. Det blev 9-1 tillslut :O Men men, man får ju komma ihåg att det är ett riktigt bra lag. Det gick i alla fall ganska bra för mig även om det inte blev något mål ;P


Kommentarer
Postat av: tuld

haha fiina byxor carro ;)

2009-08-30 @ 19:10:53
Postat av: Carro

hahha tack detsamma sötnos;)

2009-08-31 @ 01:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0