På flygplatsen!

Nu sitter jag här på flygplatsen i umeå. Fast internet funkar inte här så ja skriver på world och kopierar över ikväll :) Cornelia(alba) va här med mig nyss men hon tog ett tidigare plan mot stockholm. Hon skulle på konsert hon, lät kul. Hur som helst så gick det bra me att checka in bagage och allt, hjälpte till och med en äldre dam som inte visste hur man skulle göra. För nån vecka sen hade jag inte heller så stor koll på allt me incheckningar och sådant, men efter att ha flugit nu fyra ggr på fem dagar så börjar jag faktiskt bli riktigt bra på det här, hahha;D


När jag skrev att jag hade bråttom till bussen förut, hade jag glömt bort att vi skulle in till stan innan jag och conne skulle
åka. Hahah men vi han me bussen faktiskt ;)



Väntar på bussen till stan :)


 Det var jag emelie och anna som åkte in och vi va  inne i mvg gallerian som den heter :P jag hitta inget men evelina hitta en hel del ;) fast det blev väl två tröjor till slut för henne tror ja:) Sen mötte vi jennifer (alba), karin (alba) och cornelia som då slutade liiiite senare än oss ;P Felix och oscar från elevhemmet träffade vi också :)Sen va det dags för mig och conne att ta flygbussen, så vi fick först gå till pressbyrån och köpa nån biljett till flygbussen.
Kommer inte ihåg vad jag skrev tidigare idag men vi slutade i alla fall väldigt tidigt så vi kunde bara åka hem och chilla lite sen. Idag fick vi göra lunch hemma också. För mig blev det så kallad fredhällspasta som pappa sagt att man kan äta om man vill göra nått enkelt. Enkelt och snabbt går det i alla fall, man behöver bara koka spagetti ha på en äggula, lite svartpeppar och ketchup :D hahah det e faktiskt gått , fast jag hade grillkrydda på också ;) Evelina åt varma mackor som också såg väldigt gott ut. Hon fick faktiskt låna min oregano som jag hade just om man skulle göra varma mackor ;)
 



Evelinas varma mackor ;)


hahha och emelie åt köttfärssås som hon och jag gjorde för nån dag senJ Sen hann jag och evelina till och med me att tvätta både vittvätt och typ rosa tvätt ;) och jag lovar, vi tvättade det inte tillsammans ;) Även den här gången var det inget klädesplagg som blev missfärgat lr förlitet, så det funkar rätt bra ;) Trivs skitbra här :D fast saknar alla såklart <3


Emelie i köket ;)


Okej nu när jag ändå sitter här, och planet e försenat tio min -.-, kan jag ju lika gärna passa på att beskriva lite hur vi bo och så. Vi som går på rig (rigs innebandy gymnasium) bor på ett elevhem som ligger i umedalen, tio min med buss ifrån skolan som heter dragonskolan. Det är två korridorer, en på övervåningen och en på undervåningen. Själv bor jag på undervåningen och det gör även alla andra 93 tjejer plus lina som e 92:a. Vi är alltså 8 tjejer som delar på den korridoren. Jag bor längst bort till höger i korridoren och har karin mitt emot mig. Vi har gemensamt kök där vi lagar mat och sitter och äter. Som jag skrev tidigare har vi även två kylskop och två frysar som vi har en hylla var på och lite till, så maten får gott och väl plats:) Hahha fast egentligen borde jag och emelie ha lite större hyllor än alla andra, ni kan ju fundera på varför;) fortsätter senare, ska ghå till gaten nu. Ses snart stockholm :D <333333


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0