Mitt hem i Umeå!


Tänkte bara att om ni vill veta lite om hur det ser ut här hos mig uppe i umeå, så har jag lite bilder ni kan få se ;)





Här bor jag ;)




                   

Till vänster ser man hur elevhemmet ser ut utifrån. Går man in genom dörren kommer man till en trappa som man går uppför, sedan går man in genom dörren till vänster och då kommer korridoren som jag bor i. Vi är totalt 8 tjejer på undervåningen och jag bor längst bort i korridoren till höger. Som ni ser på bilden har vi våra tvättställ utanför vara dörrar där vi hänger upp våran tvätt. Direkt när man kommer in genom ytterdörren finns även våra postlådor. Alla har ett eget fack dit ens post kommer. Hittils har alla fått brev utom jag tror jag :( Så om ni har lust får ni gärna skicka ett brev eller nått, då skulle jag bli jätteglad:D



       


Här har vi köket. Det finns ett på varje våning som alla i den korridoren delar på. Det ser ganska litet ut men det funkar faktiskt :)



Här har ni bilder på mitt rum som är mellan 9 och 10 kvadrat. Som ni ser har jag tre stora lådor under sängen vilket är skitbra då jag kan lägga mina träningskladet plus smutstvätt i dom. Man kan även dra ut sängen så det blir en dubbelsäng om nån ska komma upp och hälsa på :)
Till höger har vi mitt skrivbord, men det ska inte vara träfärgat, vi köpte fel:P Ska även upp me hyllor och spegel sen :)



Sen har jag ju då inte hunnit köpa blommor till krukorna än, men det kommer ;)


                  


Till vänster är det som en garderob där man kan hänga upp kläder på galgar och ställa in typ skor och städgrejer och sånt. Till höger har jag alla mina kläder invikta i små hyllor. Längst ner har jag saker som tvättmedel, schampo, rengöringsmedel och liknande.


    

Här är min lilla handfatshörna ;) Det e här jag borstar tänderna och sminkar mig och så. Ni ser även att jag har fått upp ett drapperi ;) Först såg det ut som på den vänstra bilden, utan drapperi. Men mamma och pappa skickade med mig tyg, lina och skruvar så satte jag upp det helt själv ;)

Nu har ni fått se lite i ala fall. Vi har allrum med tv också, där alla får vara, men nästa vecka kommer dom byta ut allting i allrummen, köket och tvättstugan och måla om överallt. Så det kommer bli värsta renoveringen ;) Fett najs ju :)


Kommentarer
Postat av: matildaa

va fiint du bor :) !

2009-08-30 @ 21:58:56
Postat av: Carro

Tack matilda :) <3

2009-08-31 @ 01:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0