Dalens damtränate kolla träning, sen blev det stan med vinterjacka och skor!

Sjukt rolig träning i morse! Var verkligen taggad innan, speciellt när Dalens damtränare var där och tittade ;) Vi spelade fem mot fem på en något minde plan änn fullstor med målen nerfällda. Det var inte så att vi bara skulle spela som vanligt, utan vi skulle tänka på några saker också. Peter sa två saker vi skulle göra och för varje gång vi gjorde det skulle vi skrika till och så fick man ett sträck för det. En sak var att varje gång vi gick in med två händer på klubban skulle vi säga till. Självklart var han med och kollade och såg allt vi gjorde på planen, men meningen var att vi själva verkligen skulle tänka på det när vi gick in med två händer på klubban så därför skulle vi själva även säga till varje gång. En annan sak hade med löpningar att göra och vi fick även poäng varje gång vi passade bollen och direkt tog en ny yta så att man då kunde få tillbaka bollen. Man skulle samla ihop fyra sträck på de båda sakerna. I början gick det lite trögt för det var så mycket att tänka på. Sedan släppte det och man kom in i det mer. Det var askul faktiskt. Vi körde tillsammans med killarna som är 4 stycken (På mrgonen tränar ettor, tvåor och treor för sig),och vi höll tempot uppe väldigt bra. Det e faktiskt kul att köra med killarna för man lär sig mycket av dom också. Det som är så bra också är att dom e me och peppar och försöker hjälpa oss me, inte bara divar själva som vissa killar kan göra.

Efter skolan drog jag Evelina och Emelie direkt in till stan för att kolla på vinterjacka och skor. Det e redan sjukt kallt här, undra hur det blir i vinter då liksom :O Vi va i stan i tre timmar i alla fall och alla lyckades hitta vinterskor ;) Det blev uggs för alla tre men i olika modeller och färger. Asså det e typ dom skorna som e riktigt varma. Jag menar det går inte att gå runt i gympaskor som man gör hemma i sthlm hela vintern;P

     

Jag och Evelina hittade även en varsin vinterjacka ;) Jag köpte en röd :O, everestjacka från stadium. Riktigt skön faktiskt ;) Jag brukar inte ha så färgglada färger på mina ytterkläder så just därför kände jag för att köpa en röd för en gångs skull. Gillar den asmycket så det känns jättebra :)

    

Sen har ju jag velat köpa converse ganska länge men har alldrig haft tid till att göra det typ. Nu köpte det  i alla fall och tycker dom e asfina :D Valde länge mellan ett par vita och ett par mörkblåa men det blev tillslut dom mörkblåa :D Känns asbra :)

                                       

Innan vi åkte hem stanna vi på donken och åt för vi palla inte åka hem och laga mat;P Det va sjukt gott i alla fall. Vi träffa Jossie och Palle (målvakterna i laget) så vi satt och åt med dom och snacka lite ;;)            

             Emelie och Jossie :)                                                  Palle och Evelina :)


                               

                                                    Några påsar blev det ;P

När vi kom hem blev det idol på en gång. Asså trodde att Camilla skulle åka ut, guud va hon skämmer ut sig. Men men, det var väl bra för henne att hon fick en ny chans igen, typ sista antar jag...

Lägger in bilder från dagen imorn för nu ska jag försöka sova eftersom vi ska möta Stensture imorn och dom ska tydligen vara väldigt bra. Så det e bara att tagga till och köra hårt imorn då ;) Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0