Bra på att laga mat? Om jag e ;)

sovmorgon till nio idag :D det va skönt, förutom att jag vaknade kvart över 8 och trodde bussen gick om en halvtimme så jag sprang upp, klädde på mig och sprang ut i köket... men det var ingen där -.- då kom jag på att klockan inte va så mkt ändå...

Vi gick igenom en fysövning, MAQ, som vi ska börja göra varje tisdagsmorgon. Det är typ ett pass som handlar om att man ska träna styrka på rätt sätt. Efter det som tog en timme, hade vi rörlighetsgrupp och som jag sa så märker man faktiskt att man redan blivit rörligare ;)

Hangde kvar lite på nolia ett tag, sen runt ett åkte jag SJÄLV och handlade på Ica :O Det var ingen annan som behövde handla idag men jag hade typ panik... hade inget smör, mjölk, yoghurt, a typ ingenting. Men det gick bra. Blev liiite tungt att bära hem bara. Smart som jag e ;) tog jag med mig min fotbollsväska och la ner det mesta i den så jag slapp gå och bära på tunga påsar. Sen .. osmart som jag e... gick jag ju såklart åt fel håll när jag skulle tillbaka till bussen ;) Så jag fick gå ganska lång sträcka tillbaka ;P

Städat rummet har man gjort idag ;) Så nuäre ingen som kan klaga längre ;) Sen gjorde jag världens godaste mat :D okej kanske inte men det e klart det godaste jag ätit hät på elevhemmet :) Torsk i äggsås gjorde jag för första gången och det blev asgott :) Det e ganska lätt faktiskt så här gör man:

Torsk i äggsås 1-2 pers:

- Koka potatis(så många som du vill) och 2 ägg
- Ha smör + 2msk mjöl i stekpannan
- Lägg i ½ fiskbuljongtärning + 2dl vatten
- Häll i 3 dl matlagningsgrädde
- I med ett paket torsk
- Hacka och lägg i äggen
- I med dill
- Koka i 5-10min

Det e asgott ;) Fick reseptet av mamma förut ;P



Den här dagen ar jag typ bara gjort nödvändiga saker som man aldrig hinner annars ;P
Nu måste jag gå och plugga lite...eller om ett tag, ska diska och duscha och så först :) Juste, måste ta upp tvätten också ;/ Det e mycket att tänka på när man bor "själv", men det e ganska kul ändå ;) heejdåå :)<333


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0