Årets Nolia Cup!

Tjoo!!

Dålig uppdatering på mig nu under cupen, jag tar på mig den. Igår spelade vi iaf de två sista gruppselsmatcherna, den första mot IKSU och den andra mot Skellefteå. Matchen mot IKSU var ju en sån match som man redan innan visste vilka som skulle vinna... inte så konstigt i och med att dom är europas bästa lag. Vi började matchen riktigt bra då Rebecca gjorde mål efter 3 min och sen stod det 0-1 tio min in i perioden. Efter det tappade vi det och kom inte tillabaka in i matchen förns i tredje perioden som var riktigt bra. Det blev tillslut 10-1 vilket är betydligt bättre än 17-1 som det blev förra året vi mötte dom i Nolia cup.

Senare på dagen var det dags för match mot Skellefteå. Jaa... det var ju int evåran bästa macth precis. Som vi sa igår så hängde benen med men huvudet var int epå topp. Vi sprang och kämpa men vi fick inte igång spelat alls...vi ledde i stort sätt hela matchen men i slutet blev det 3-3 och även 4-3 till dem. Lika räckte för oss så vi gick ner på två och visade att vi visst hade krafter kvar. Det gick mycket bättre då och vi fick in 4-4 med ett backskott av Karin Nygren!! Bra kakan!!! Vilket betydde att vi var vidare till semi mot Dalen!!

Semin mot Dalens elitserielag spelade vi idag. Till en början hängde i vi med rikdigt bra och eftre första perioden ledde de med 2-1. Däremot tappade vi lite i andra och deras mål trillade in. Åter igen gjorde vi en mycket bättre sista period där vi i stort sätt nästan är bättre än dom. Matchen slutade 8-3 efter att vi tagit ut målvakten. Ser verkligen fram emot att få möta dom senare under året då vi har spelat ihop oss lite mer.

Det var årets Nolia cup!!! Inte min målrikaste cup kanske... men det är som sagt inte alltid bara målen som räknas. Tyckte det var jätte kul att få vara lagkapten ända tills idag då Josse var tillbaka och längtar redan nu till serien drar igång på riktigt!!!

Nu är det bara att ladda om inför U19 på onsdag!!!!!!! Är grymt taggad!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0