Fem dagar på Bosön!


Tjennna!!!

Ja nu ska jag berätta om mitt lila äventyr på Bosön i Sthlm. Asså ååh det var så himla kul alltihop. Fem dagar tyckte jag lät länge innan vi skulle åka men när man väl var där gick det väldigt fort eftersom att det var grymt kul. Vi har såklart inte bara spelat innebandy utan vi har även haft annat för oss som tester, föreläsningar, taktik och lära känna lekar. Redan första dagen drog testerna igång som bestod av sprint 20m, olika hopp för att mäta styrkan i benen, harrestestet och beeptestet. För mig gick det väldigt bra på den biten, sprang 13.3 på beep och det gick bra på det andra sakerna me så det kändes bra :)



Andra dagen började vi med träningarna och allt annat. Föreläsningarna handlade om kost, träning och även om det mentala vilket var väldigt lärorikt. Självklart är även sammanhållningen i gruppen en viktig del för att det sedan ska funka på plan så därför var även lära känna lekarna bra då vi fick skratta tillsammans. På en av lärakännatimmarna hade vi femkamp då vi skulle fylla glas med vatten i en stafett och kasta olika saker som ägg och ta emot och så vidare. En av grenarna var även att man på 10 min skulle träna till ett dansnummer som skulle innehålla balett ;) Hahhaha gud va vi garvade.. roligast var ju Alicias fina sprättiga hopp... hahah skrattade asmkt. Hur som helst så vann mitt lag den femkampen..wohhoo.. och som pris fick vi gå före alla i laget i alla köer under hela veckan!! Det var ganska skönt då vi hade brottom efter träningarna med att duscha så kunde man sega lite och sen gå före alla ändå ;) hahha fast utnyttjade väl inte det för mkt ändå.

En anna lära känna sak vi gjorde var att vi skull göra en teater på typ 3 min som skulle innehålla olika saker och sen fick vi rösta på varandra. Till och med ledarna klädde ut sig och uppträdde.. hahhah...då var det mycket garv även där!!!







Jag och Karin! :)



Innan träningarna, som vi hade en eller två gånger om dagen, gick vi igenom taktik som uppspel och försvar och tog sedan med oss det till träningen. Självklart var det lite småstelt den första träningen, man visste inte riktigt hur man skulle springa och så men det blev bättre och bättre ju längra lägret gick tycker jag. Det som var skönt också var att jag redan kände så många sen innan. Vi var totalt 34 stycken där och jag visste vilka 15 av dom var och en av ledarna jobbar på våran skola och så var Tore våran tränare med och Thomas Eriksson har jag också pratat med förut. Därför kändes det inte lika nervöst som det kunde ha gjort så det var väldigt skönt. 

Som avslutning på veckan delades vi in i två lag och spelade mot varandra i en internmatch. Det känndes som att det gick bra iaf, fick in två mål i internmatchen också så det var kul :)

Måste även lägga till att vi åt vääldigt mycket men det passade mig perfekt..hihi.. Man behövde inte oroa sig för att gå runt hungrig i alla fall och det tror jag att många höll med om.





Man har lärt sig en massa nytt på Bosön genom att kolla på andra spelare och lyssna på föreläsningar och tränarna. Vad det gäller spelarna tycker jag att de flesta var väldigt jämnbra. Alla var verkligen jätteduktiga och jag kan inte direkt säga någon som stack ut jättemycket. Jag kan bara säga att konkurrensen är väldigt hård. Nästa möte är EFT som spelas i Tjeckien i november och då tar de ut 18+2. Egentligen är det ju inte ens mitt år så man ska vara glad bara av att ha kommit med till det här lägret vilket ja är!!!.. men jag vill ju såklart ännu längre..

 




Jag och Theerese! :)





 Åååh nu är det två veckor kvar til seriestart och jag längtar verkligen hur mycket som helst!!! Det ska bli sjukt roligt. Det ska bli kul att se hur laget funkar men jag tror att det kan gå riktigt bra i år. Vi har nya 94:or som har kommit in i laget hur bra som helst så bara vi gör vårt bästa varje match kommer det här bli riktigt bra.


Kommentarer
Postat av: emelie

ååh vad kul det ser ut att du haft! :D

2010-09-16 @ 15:00:44
URL: http://mimsus.blogg.se/
Postat av: Carro

Jaa det hade jag verkligen! :)

2010-09-16 @ 22:52:41
URL: http://carolinedeutgen.blogg.se/
Postat av: Tarjeiruth

really good site!!

2012-07-09 @ 13:14:58
URL: http://tarjeiruth.bloghy.com
Postat av: Tarjeiruth

really good site!!

2012-07-09 @ 13:15:06
URL: http://tarjeiruth.bloghy.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0