Final i Nolia Cup, sjukgymnast fixad!

Då var Nolia cup spelad för tredje och sista gången med RIG! Och det har aldrig gått så bra som nu. Vi tog oss ju ända till final då vi förlorade mot Dalen vilket inte är så konstigt. Jag tycker ni har gjort en jättebra cup tjejer!!

Så har skolan börjat också. Vi satte igång med lektionetr och så på en gång men det är fortfarande lugnt vad det gäller plugg vilket är väldigt skönt!

Sen har jag äntligen fått tag på sjukgymnast och nu har jag helt plötsligt tre!?! Jag fick ju int etag på han jag skulle till egentligen, så papap ringde ett anant ställe i stan som jag ska gå till på tisdag plus att jag har pratat med skolan så ska gå till skolsyster imorn och få en tid på Idrottsmedicin också! Sen ringde även han Lars från Rehab Center som jag skulle till från början så var där i torsdags. Så från att ha ingen till att ha tre... aa bättre så iaf!! Jag ska gå till alla tre nu en gång och så får jag se vilket som känns bäst och är lämpligast!!

Var som sagt hos en av sjukgymnasterna i torsdags och då fick jag ett helt nytt träningsprogram som är ganska så mycket tuffare än mitt tidigare. Förut har jag fått göra utfall, bäckenlyft, benböj med lätt vikt och jag har bara fått jogga tre ggr i veckan. Nu ska jag köra styrka i maskiner varje dag(bencurl, benspark, benpress) och kordinationsövningar två ggr om dagen. Jag får även jogga i omkring 20 min varje dag eller cykla om jag skulle vilja det. Det är ju lite skilnad men jag älskar det!! Frågade typ tusen gånger om jag itne behövde vila nån dag eller om jag kunde köra även fast det svullna lite. Det är bara att köra på sa han!! Jaa!! Jävlar vad jag ska träna!!

Var på Gammlia med tjejerna hela dagen och förde bollinnehavsstatistik som nu mera är mitt jobb på matcherna. Kom sen hem runt sju och då gick jag ner till Nolia i 50 min och cyklade och körde rehab! Var bara jag och vaktmästaren där men aa.. det gick bra! 

Imorn är det skola igen. Börjar inte förns elva då vi ska ha pyramidsamtal med Peter och Tore. Tänkte även gå upp lite tidigare och träna innan och köra på med rehabben!!

Har ju haft Daniel här över helgen också!! Mysigt!!

Ne sov gott allihopa!!!! Hoppas ni haft en bra helg!!


Kommentarer
Postat av: nikke

Hej Carro. När kommer du kunna spela innebandyy igen? Jag läste något du skrivit på Innebandybloggen på VF ochsen såg ja dig på webtv med bloggkillen på sm i gammlia. jobbar du för dem eller?

2011-09-06 @ 02:30:22
Postat av: Carro

Heej! Kul att du frågar!



På det har jag dock inget riktigt svar men matcher blir inte förrän efter jul, hoppas på att kunna komma igång med träningar nu innan jul iaf! Det beror på hur det går med rehabben och så.



Ja det var något tillfälle där innan sommaren som jag var med i webbtv och så men jag jobbar inte för dem. De ringde bara och frågade om jag kunde gästblogga för dem och sedan frågade de om jag kunde vara med på en intervju under SM då jag var skadad. Det var bara just då, det intervjuar och skriver om olika innebandyspelare hela tiden :)

2011-09-06 @ 23:43:45
URL: http://carolinedeutgen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0