Glada besked!

Nu har jag varit på Artro ännu en gång och träffat läkaren och jag behövde inte göra någon tittålsoperation! Han kände på knät och kunde konstatera att korsbandet fanns där!! Han vet dock inte exakt i vilket skick det är men det var så pass stabilt att man ska kunna köra vidare. Sa förut att de inte kunde  se något på magnetröntgenbilderna men nu sa han att de hade sett lite iaf. Han kunde se "trådarna" på korsbandet och att de satt där, det var bara svårt att bedömma om det var nån liten skada på det eller inte. Men det känndes ju som sagt stabilt så det var ju bra! Varför svullnade knät så mycket då då? Jag hade tydligen en lite skada på minisken också men det var så pass liten så den behövde man inte göra nånting åt!! Så nu ska jag fokusera på att få ner den svullnad som är kvar och sedan börja träna på igen och se hur det känns! Ja jag ska vara försiktig!! Ska även försöka få tag på ett bättre skydd. Det finns ju riktigt bra skydd men de kostar typ 10.000!! Sjukt mycket pengar.. men ska kolla om det går att lösa på nått sätt iaf!
.
Varför belv det som det blev? Varför vek sig knät när det har kännts så bra innan? Ja det är ju en fråga som man kanske inte riktigt förstår. Läkaren sa bara att har man riktigt otur och hamnar i nån viss vinkel så kan allt hända...sen tänker säkert vissa att jag gick på förtidigt.. det vet man ju inte men det har ju kännts bra hela tiden innan så..
.
Men nu är det nu och nu blickar vi frammåt!!! Om jag är glad? Klart jag är glad jag har ett korsband!!! :D Men samtidigt tänker jag inte vara överdrivet glad, jag har en bit kvar!! Och jag vet ju inte hur det kommer kännas sen, om knät kommer klara av det..Men jag ska vara positiv och kämpa vidare! Gör allt för att få ner svullnaden nu. Ska boka in tider med min sjukgymnast. Ska träna,vila och träna!! Nu jävlar ska mitt knä bli bra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0