Klarat första tentan! + Konditionsträning!

Heej!!
.
En ny header kanske? Jaa det kan jag också tycka men det e ju så att varje gång jag fixar nått med bloggen läser jag på massa olika sidor om hur man gör. Sedan fixar jag det och känner mig jätteduktig och några dagar senare har jag glömt bort allt igen..men men, ska fixa det iaf!
.
Weeey jag klarade min första tenta!! Fick tillbaka den igår, det var mattetentan och jag fick en 4:a, en p från 5 så sjukt nöjd! Om jag har förstått det rätt kommer vi få 3:a, 4:a eller 5:a i betyg. Sen kommer även mattedelen slås ihop med ekonomidelen så aa.. vet inte vad jag får för betyg i den kursen men det spelar ingen roll, har klarat det iaf och det är det som är huvudsaken! Vad jag förstår så är inte betygen i sig så viktiga när man söker jobb senare. Huvudsaken är att man har en examen och så är det bra om man har varit ute och jobbat mycket och har praktiska erfarenheter! Så jag sattsar på det helt enkelt.
.
Nu till träningen. Kan man träna kondition när man precis har opererat korsbandet? Ja springa kan man ju inte göra förrän omkring 3 månader efter operation så det ligger några veckor bort. Däremot kan jag redan nu börja sätta pulsen i arbete. Idag har jag kört intervaller genom att kasta en medicinboll mot en vägg. Man sitter 1-2m från väggen, antingen på en stol eller på golvet, och sedan kastar man bollen(2-3kg) mot väggen. Kasta 20sek, vila 10, 8 rep och 3-4set! Var faktiskt jobbigt! sen kan man även simma om man har en sån där flytgrej, som barn har runt magen, runt fötterna. Har inte testat det än men lär göra det snart.
.
Nee nu blir det att kolla lite räknigar och sen soooova!! Ååh jag har börjat få väldigt svårt för att gå upp på morgonen.... stört jobbigt. Det är så skönt att bara ligga kvar i sängen!! Kanske ska börja lägga mig tidigare så blir det nog lite lättare att ta sig upp.
.
Puss och godnatt alla! Hörde att det gick bra för många av RIGarna på cooper igår! Riktigt kul att höra! Ååh jag saknar rig! Godantt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0