Hur kunde korsbandet gå av igen?

Halloo!! Har precis sett Prometheus med Tobbe och Pontus. Ingen film jag skulle sitta och kollapå flera gånger men den var bra.
.
Okej hur är det nu med mitt knä? Drar allt lite snabbt nu:
Jag drog av det första gången 27 mars 2011 då jag hamnade i en närkamp under en match. Körde därefter rehabb, hoppade inte över en övning! Den 20:e januari 2012, åtta månader efter operationen, hade jag varit med på träningnen och skulle lägga en straff i slutet. Skulle finta och gå i sidled men när jag trycker ifrån åt sidan viker sig knät innåt och jag bara ramla ner på golvet. Det kändes inte alls lika dant som första gången jag drog av det. Då skrek jag utan att jag tänkte på det, nu svor jag för att jag vart så less.
.
Jag fick magnetröntga knät och läkarna kunde inte se om det var av eller inte. De kände på knät och sa att det fanns ett korsband där och att jag kunde köra om det kändes bra. Jag vilade nån vecka och tyckte sedan att det kändes bra igen och började då träna, fast nu hade jag skaffat ett donyoyknäskydd som skulle hindra knät från översträcknig och vridnig. 
.
Jag spelade mina två första matcher vilka var de två sista i serien och det gick bra med knät. Vaar inte rädd alls och det kändes bra. Det blev sedan dags för SM-slutspel och vi skulle nu spela två matcher dagarna efter varandra. Första matchen gick bra, men under andra matchen vred jag till knät på samma sätt igen, skillnaden var bara att den här gången hade jag skyddet vilket såg till att jag inte kunde vrida det hela vägen. Jag spelade resten av matchen men dagen efter svullnade knät upp.
.
Nån dag senare var knät bra igen. Jag åkte iväg till bosön med U19 och första dagen med träningar gick bra. Andra dagen vred jag till det lite och dagen efter det svullnade det igen.
.
Jag åkte sedan med på VM. Spelade inte så mycket men det gick bra med knät i början. Mot slutet började ja känna av att det var påväg att vika sig igen.
.
Så varför viker det sig? Det går bra en dag men om jag tränar/spelar match två dagar irad orkar det inte, varför? Först trodde jag bara att det var för att knät inte hade vant sig med den träningsbelastnigen än men att det skulle komma. Att jag skulle vänja mig och tillslut kunna spela som vanlkigt igen. Men jag trodde fel.
.
Magnetröntgade knät igen uppe i Umeå för att få svar på vad det var för fel. Fick då veta att det var av. Någon tråd kunde vara kvar men det var i stort sätt av. När jag fick höra det var det bara straffen kag tänkte på, det måste ha varit då det gick av. Men varför? Jag hade kört varenda övning i åtta månader. Jag bodde i gymmet, jag bodde på Nolia, varför höll det inte? Ingen av läkarna har kunnat svara på det. Otur? Jag vet inte om man kan säga att det är otur med det är väl så jag känner efter alla timmar jag lagt ner på mitt knä.
.
Hur som helst tog jag då beslutet att operera mig. Jag kan inte spela på den nivå jag vill utan korsband. Tänkt tanken att sluta med innebandyn? Aldrig i livet! Aldrig! För det första är innebandy hur kul som helst, jag mår så mycket bättre när jag känner mig vältränad och så är det så kul allt runtomkring. Laget, alla aktiviteter vi gör tillsammans, alla ställen vi åker till tillsammans... den gemenskapen! 
.
Och här är jag nu. Hade precis tränat upp min kondition igen noch fått tillbaka den jag hade innan på testvärde 60. Hade precis byggt upp alla muskler och var starkare än vad jag någonsin varit. Men men. Efter som jag byggt upp allt så kommer det ge mig en fördel i den rehab jag nu ska påbörja. Läkningsprocessen kommer fortfarande ta lika lång tid men jag är mer förberädd sen här gången jämfört med förra gången. Och ja det suger och jag har helt klart brytit ihop för det. Visst jag är stark som fortsätter att kämpa men det är klart det är jobbigt . Jag försöker bara lägga energin på det rätta och träna för att komma tillbaka. Och jag har väldigt fina människor runt omkring mig som stöttar mig och finns där för mig hela tiden. Ni vet vilka ni e och jag uppskattar det verkligen!!!
.
Jaa lite skulle jag skriva ja... men nu vet ni i alla fall hur det ligger till om det var några frågetecken förut. 
.
Nu ska jag krypa ner i en varm säng med min älskling! Sov gott allihopa! Lite bilder från operationen kommer här. Varning för känsliga tittare! Puss godnatt <3
 
Innan operationen(nyduschad med descutan):
 
.
.
Efter operationen:
.
.
.
Och här är skruven som jag hade sedan tidigare operation som inte behövdes längre:
.
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0