Vad är penetrering?

Tjollahoioo :D

Okej jag drar dagen igår kort.. eller det hände bara en bra, tiktigt rolig sak igår... gissa vad det var... BILDEN SÅKLART :D Saaajk, men snart har vi faktiskt gjort klart alla bilder och då behöver jag inte ha bildlektioner nån gång i hela mitt liv :D förhoppningsvis ;) Ne men det godaste igår var i alla fall fikat vi hade på mötet innan träningen. Vissa måndagar samlas vi innan träningen och går igenom saker som behövs tas upp och pratar lite om våra hittills gjorda prestationen och så. Som jag säkert sa tidigare skulle vi ettor ha med oss fika tills idag. Gott? OM det var! Hahha fest det blev ändå rätt mkt över... det fanns liksom hallonpaj, chokladbollar, kladdkaka, hembakade subwaykakor, chokladrutor, muffins, asså det var en hel del vi hade gjort tillsammans ;) Ja sen skulle vi ju träna efter... ahhah, men det blev bara en kort träning på 30-20 min då vi spelade ttre mot tre.

Juste sen hade vi morgonträning på morgonen också. Vi hade ett riktigt högt tempo på träningen med bra fokus. Riktigt kul vare faktiskt. Vi fortsatte att jobba med penetreringar, rull ahörn och så. A och nu kommer förklaringen för er som undrar vad penetrering är för något ;) Det är alltså när man själv går framåt och hotar i mellan två spelare och när man då märker att de inte går på  så fortsätter man förbi helt enkelt, eller a , det är väl lite halvsvårt ;) Man springer alltså mitt i mellan två motståndare med bollen. Lite svårt att förklara lkanske men jag hoppas ni förstår bättre nu, framförallt du Reinhold ;)

Idag vare styrka på morgonen som vanligt, maq som det heter. Har säkert sagt det tidigare men det äv väldigt bra övningar vi kör tycker jag. Det är liksom roligare än att bara ha fys och köra bara armhävningar, situps ocg rygglyft :)

I skolan hade vi basket på idrotten. Var väl inte riktigt så jättetaggad innan lektionen om man säger så.... men faktiskt vare typ första gången som basket var riktigt roligt :D Hahah, vå körde åtta lag och det var som fyra nivåer. Vann man fick man flytta upp en nivå, det bästa var "allsvenskan" och det sämsta var korpen. Själv körde jag med Oscar och Jossi och vi ägde fan :D Tog oss från korpen där vi började , typ direkt upp till högsta ;) Ni skulle ha sett våra mål (om det nu heter så), ouuff va snygga dom va ;) A men det var riktigt kul faktiskt, och så fick man springa och jobba lite mer för omväxlingens skull.... ;) Sen vare rörlighet på nolia som gällde :)

Kom hel runt halv sex och det har varit så skönt att bara ta det lugnt fö en gångs skull. Har fått klart lite plugg och tänkte gå och lägga mig tidigare idag faktiskt ;) Och ni som väntar på jontes inlägg..... det kmr...




Kommentarer
Postat av: DEMON COACHEN

Ursäkta min okunskap om innebandyns kryptiska termer. Detta pratade vi aldrig om i TRÄNINGSsammanhang i fotbollen.

2009-11-25 @ 19:15:04
Postat av: Carro

Hahah, men det gör tydligen vi ;)

2009-11-26 @ 23:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0