Vi tränar för framgång!

Hahha glömde ju beätta om terminens absolut lugnaste dag! Eller.... kanske inte riktig!

Började med att ha den första träningen tjugo över 8 i morse. Vanligtvis brukar vi köra styrka, maq, men den här gången skulle vi göra något ännu jobbigare. Som uppvärmning skulle vi göra 40 raka situps, 50 snea, 30 rygglyft och 20 tåhävningar. Efter det skulle vi cykla på spinningscykel i 3 min. Nu började själva passet. Vi skulle cykla en min på ganska lågt motstånd, en min på tyngre och en min på jättetrögt. Direkt efter körde vi med skivstång tre olika övningar med 6 upprepningar av varje övning. Sedan direkt 6 armhävningar på skivstången (man lägger den på marken och håller i den med händerna). Efter det tar man en femkilos viktskiva, håller den med raka armar över huvudet och gör 12 utfall.

Det var ett varv. Vi skulle göra tre! Det var vääldigt jobbigt faktiskt, speciellt i slutet. Som "nedjogg" gjorde vi totalt 90 situps och plankan 3 x 55 sek. Var ganska så svettig efteråt om man såger så. Men på något sätt tyckte jag ändå att det var kul ;)

I skolan gjorde vi inte så mkt. Eller hahha, vi började med psykoligi idag. Höll på att garva ihjäl mig när en i vår klass kommer försent, samtidigt som läraren försöker förklara vad skitsofren e och därför aggerar som en som har det. Hahhahah, det går inte att förklara, men kul vare :P

Aboooo ( länge sen jag sa det ordet), sista lektionen hade vi skridskor!! Med klubba dessutom.... har inte åkt på typ fem år... men trodde ändå att det skulle vara lite lättare än vad det var ;) Efter idrotten hade vi slutat men då skulle vi rigare ut i snön och springa en mil. Kan låta konstigt men jag tyckte ändå det var ganska skönt att springa :) Körde rörlighet direkt efter också :)

Efter altt det här vare även öppet hus i skolan och vi skulle då vara där kl 6. Hahah, klockan var kvart i 6 och jag och Emelie hade precis slängt i oss maten på nolia eftersom vi trodde vi började kl 6.
- Vi börjar ju kvart över, en halvtimme kvar. Ska vi köra lite brutalbänk?
- Ja vi gör det, vi har ändå inte kört så mkt situps idag.

Så tänkte vi altså... hahha.... efter vi kört brutalbänken kom vi på att vi redan gjort 180 situps idag ;P  men va fan... vi träna för framgång!!!!

Hård men rolig dag. Ska jag vara ärlig tycker jag faktiskt att det e kul. Har saknat den här träningen underlovet! Nu är jag ganska så trött så kommer somna på en gång :D godnaat!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0