Nu börjar sommarträningen!

Heeej!!

Jaa så är ledigheten slut för det här året...neeej jag mena inte så det e klart man har hela sommarlovet framför sig.. hur chill som helst... men nu börjar sommarträningen! Vi har vart lediga helt från träningen i en vecka nu, så nu är det bara att köra på igen. Vi har fått sommarträningsschema som gäller from idag till i slutet av sommaren.

På schemat idag: 10 min uppvärmning, 30 min fartlek, 10 min nedjogg.  Totalt 50 min.

För er som inte har hört det här förut så betyder det alltså att man ska värma upp med lätt jogg i tio min, där efter fartlek. Fartlek menas med att man ska springa mellan 30-120sek och vila 30-60sek. Varje gång man vilar betämmer man hur lång nästa springning och vila ska vara. T.ex. att man springer snabbt i 30 sek, vilar i 60, sen kanske man väljer att springa i 120sek och vila i 30 osv. Efter det joggar man ner i tio min.

Schemat är gjort av Peter Svensson, vår tränare på RIG men han har samtidigt bett skidlandslagets fystränare kolla på schemat och har då förbättrat lite saker. Jag tror att det är ett bra schema att följa om man vill va i bra form till säsongen. Om det är nån av er som inte har fått nått schema från laget lr känner att ni vill testa på vårt schema så får ni gärna vara med och följa det. Jag kan lägga upp schemat för hur veckan ser ut varje söndag. Sen så får man inte heller glömma att bara njuta av sommarlovet och ha kul förstås!!! :)

Har precis ätit min andra middag efter att ha vart ute och sprungit. Nu ska jag nog bara ta det lugnt och kolla tv lr film lr nått... och bara njuta av att man har hela sommaren framför siiiiiiiiiig! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0