Sista steget..

Vad sa sjukgymnasten när jag var där i tisdags då?

.

Jag var och gjorde en ny styrkemätning på mitt knä förra måndagen. Ett exakt lika dant som jag gjorde på Artro förut. När jag var där så gick det ju bra! Ett test är att man sk ahoppa så långt man kan med båda benen och sedan jämför dem. Förra gången hade jag 89% men den här gången hoppade jag till och med nån cm längre med mitt opererade ben. Det andra testet är du man sitter i den där stolen och sparkar upp och ner med benet. Han sa att jag hade bra styrka i benen men om man kollade på en kurva på datan om hur jag sparkade så såg man att den var lite krokig och han sa då att jag omedvetet bromsade för att knät antagligen sa ifrån. Detta sa han kunde hända även om man inte var skadad och kunde sitta kvar ett tag. Knät gillar bara inte just denna rörelse. Så när jag gick från det testet visste jag inte om jag skulle vara glad eller inte...

.

Själva testresultatet skickades sedan till min sjukgymnast som jag nu fick komma till. Det första han sa var att han var imponerad över att jag hade ökat styrkan så mycket på så kort tid. Han sa att jag nu var lika stark i båda benen både på framsidan och baksidan:D..och att jag nu ska börja köra mer övningar som tränar start oh stopp och sånt. Jag måste alltså vänja mig in i spelet och träna upp typ signalsystemet mellan knät och huvudet eller nått sånt. Så det blir inte match på några veckor till men nu är jag iaf på sista steget i min rehab! Snart så!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0