Så mycket betyder det för mig!

Okej nu kommer det lite mer..
.........................................................................................................................................................

Om man nu ska glädja sig över nånting i helgen så var det ändå att det gick bra för mig. Jag gör min tredje och fjärde match på ett år. Gjorde två mål i varje match, flest mål av alla fyra lagen och blev uttagen i Allstar team! Helt sjukt, det har nog varit den känslomässigaste helgen på länge! Speciellt eftersom att jag stod i det läget jag gjorde.

.........................................................................................................................................................

Som ni vet så har VM varit mitt mål under hela rehabperioden. Det är det enda jag har haft i huvudet och den enda chansen jag hade att visa att jag skulle med, att jag var redo för U19-landslaget igen var nu under SM. De här två matcherna var de enda jag hade på mig att visa upp mig. Två matcer 3x20 rullande tid. Jag kan säga att jag hade lite panik innan och var hur nervös som helst inför den här helgen. Men samtidigt hur taggad som heslt. Nu gällde det!  och såhär gick tankarna under helgen:

.........................................................................................................................................................

* Jag gör två mål i första perioden i semin och är hur glad som helst, tänker : "fan va bra,det här tar vi"

.........................................................................................................................................................

* Vi förlorar semin och jag blir såklart besviken, tänker: "faaan.. men nu vinner vi 3:epris!"

.........................................................................................................................................................

* Jag vrider till knät lite i andra matchen, går av planen och tårarna rinner, tänker: " faaaan nu kommer de inte ta ut mig till VM"

.........................................................................................................................................................

* Jag går in på plan igen, tror på mitt knä och gör mål i första bytet! Tårarna rinner igen, tänker: " nu jävlar ska jag visa att knät håller och att jag är bra"

.........................................................................................................................................................

* Jag gör 6-5 med två minuter kvar och blir hur glad som helst, tänker: " Nu vinner vi det här"

.........................................................................................................................................................

* Slutsignalen går och det står helt plötsligt 6-7 på tavlan, tänker: " faan va orättvist"

.........................................................................................................................................................

* Marcus och Thomas (U19) pratar med mig om VM och hur de tänker. De är nöjda med mitt spel men vet inte om knät håller. Tårarna kom igen. Marcus: "varför blir du ledsen?" Thomas: "Jag tror det är för att det är så viktigt för henne!"

.........................................................................................................................................................

* Vi kollar på finalen och tänkte åka iväg och äta efter. "Vi ser väl prisutdelningen också då".. Allstarteam-målvakt och back presenteras från finallagen. " Och forward, välkommen ner från läktaren, RIG Umeå nr9 Caroline Deutgen" asså jag aa. Jag gick fram och tog emot priset av Marcus Holm: " Såhär duktig var du i helgen".. gick tillbaka till läktaren och belv omkramad av tjejerna. Tårarna rann igen..

.........................................................................................................................................................

Som sagt en väldigt känslomässig helg både positivt och negativt. Men finns nog ingen som förstår hur jag känner! Ingen! Och för er som inte känner mig så bra.. jag gråter aldrig! Tro rinte det är många som sett mig gråta. Då förstår ni hur viktigt det här är för mig och hur mycket jag vill det här.

.........................................................................................................................................................

<3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0