VM-lägret, nu är jag med påriktigt!!

heeej igen!!!! Sorry om jag är lite lost just nu.. inte meningen!! Men har så sjukt mycket att tänka på/göra just nu! Missar bland anant nästan två veckor i skolan så har en del att ta igen! Men jag lever jag lovar och ska försöka hinna med er här också såklart!
...........................................................................................................................................................
ja jag sa att jag hade mycket att berätta men kommer nog inte kunna ta allt på samma gång..kan ju börja med lägret iaf!
...........................................................................................................................................................
Den här vecka måndag till onsdag(torsdag) var jag iväg på VM-läger med U19-landslaget på Bosön som jag berättade tidigare. Vi är totalt 20 stycken som kommer att åka till VM och vi har nu fått chansen att spela ihop oss och lära känna varandra bättre! Från Umeå är det jag, Conne, (Karin), Nathalie, Matilda och Frida som tagit oss en plats i truppen. Ja ahr haft en jättebra vecka(känns som att man var där hur länge som helst) med alla tjejerna. Eftersom att jag inte varit med nu på ett år var det många nya ansikte nsom jag fick lära känna även om jag hade ganska bra koll på de flesta av dem. Hur som helst så var det tre dagar ebstående av tre träningspass och en match, föreläsningar, lekar, mat, mat och mat! Om det är någonting som "kännetecknar" Bosön så är det just mat! Vi äter heela tiden, man hinner inte bli hungrig en sekund vilket passar mig!! hah!
...........................................................................................................................................................
Ja hur gick det då? Jodå det gick bra. Kännde dock av knät redan efter andra träningen.. det är nog inte riktigt vant vid hårda och långa pass riktigt än. Det är ju ingen fara eftersom att jag har mitt skydd men det kan ändå svullna lite. Jag har pratat med vår tränare (förbundskapten) Marcus Holm om det och kom fram till att jag ska vara avlastare eller som dom säger "matchvinnare" i VM. Jag kommer alltså inte utgå ifrån någon femma utan kommer att hoppa in och spela nån period här och var. Självklart vill jag vara med och köra till 100% men tyvärr så är mitt knä inte med mig helt än så länge. MEN... jag har min plats i truppen, jag har tagit mig hit!!! Visst det suger att jag fick den här skadan och att det påverkar mig nu men jag har kämpat mig hit och ska njuta av varenda sekund!! Jag får följa med och som dom säger: " det här är ingen plats du fått chansen till utan en plats du förtjänar"!
...........................................................................................................................................................
Det är egentligen inte förns nu jag har kunnat slappna av och känna att jag har klarat det!! Jag tog min plats!! Då jag under SM pratade med ledarna för U19 om VM sa det att om jag kommer med i truppen men att jag på nått sätt gör illa mitt knä under lägret eller får känningar så kunde de säga att jag inte kunde följa med .. för min egen skull så att jag inte förvärrar min skada och påverkar resten av karriären. Jag blev såklart sjukt glad när de tog ut mig till truppen men nuu... nuuuu är jag meeed på riktigt!!! Ååh det ska bli så kul!! Jag räknade fram att jag har gjort fyra arbeten i skolan, större eller mindre, som handlat om den här resan.. resan om min rehabilitering i hopp om att komma tillbaka till VM! Bjuder på nån av dom lite senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0