Första matchen och poängen gjord!

Då har man spelat första matchen på ca 15 månader! Så jävla skönt att stå med matchställ på planen igen!! Spelade endast två perioder för att inte helt chocka knät men ville verkligen bara spela mer! Känndes inget alls i knät och skyddet kändes bra! Själva spelet får man ju ha färståelse för att det kommer ta lite längre tid att komma i form igen men blev ett ass från min klubba ikv iaf! Iksu Ungdom- Team Thorengruppen 9-6! Bara att ladda om till en ny match med Iksu Ungdom på fredag i Scandic cup!
 
Lite snabbinfo om mitt knä för er som inte vet. Drog av det 27:e mars 2011 i en närkamp på en match. Rehabbade i 8 månader och då jag varit med på hela träningen utan att känna något i knät skulle jag endast lägga en straff och knät vek sig. Läkarna sa att jag kunde köra om det kändes bra då de trodde att korsbandet fortfarande var helt. Spelade de två sista seriematcherna, SM- slutspelet med RIG och VM med U19-landslaget i maj 2012. Efter att då ha kännt att knät har "hoppat ur led/vikit sig" under flera tillfällen gjorde jag en ny magnetröntgen och fick då veta att korsbandet var av igen. Samma högerknä. Opererades då 29:e augusti 2012 (med knäskålssenan denna gång, första gången hamstring). Ja och här är jag nu! Man kan tycka att det har tagit väldigt lång tid att komma tillbaka andra gången men samtidigt har jag tagit det lugnt för att inte riskera att dra upp något igen.
 
Hur som helst känns det jävligt kul att få komma igång och träna/spela på riktigt. Nu ska bara boll och klubba tränas in lite mer så ska nog det här bli bra igen! Och min älskade 9:a har jag fått tillbaka också! Hoppas på en riktigt rolig säsong!
 
 
(Bild från läktarfotografen Conne)
 
 
   // nr9Carro

Kommentarer
Postat av: Reinhold o farmor

Vad roligt att det fungerade, men ta det lugnt. Tänk framåt.
Hälsningar
Reinhold

2013-09-05 @ 13:00:57
Postat av: Carro

Ja det var väldigt kul! Jadå det ska jag göra!
Kram på er!

2013-09-06 @ 23:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0