The University of Zürich / ETH

Vad det gällar skolan så kör den på i en väldans fart. Som jag nämnde tidigare så har man en månad på sig att välja vilka kurser man vill gå. Och jag som inte har någon beslutsångest alls vad det gäller den biten... dock har deadlinen äntligen varit, jag har bestämt vilka kurser jag ska fortsätta med, och nu är det bara att plugga på. Hur man nu förbereder sig för 8 tentor på två veckor i början av Juni.. ja det gäller att försöka ligga i så god fas som det går. De kurserna som jag nu har på mitt schema är:
 
Human Resources Development: Leading Teams 
Financial Management
Economic Crimes & Corporate Resilience
German A2.1
Real Estate Finance
Introduction to Negotiation
Purchasing and Supply Chain
Strategic Management of Multinational Enterprises
 

Fyra kurser på Universitetet och fyra kurser på ETH. Två timmars föreläsningar i varje kurs varje vecka. Alla är på engelska, utom tyskakursen då. Ja det kan vara svårt att hänga med ibland, och det kommer upp ord jag inte förstår. Hänger dock redan med bättre nu än vad jag gjorde i början så man lär sig väldigt mycket engelska på köpet vilket var en av anledningarna till att jag ville plugga utomlands!
 
Det som också är annorlunda är att hemma pluggar jag med en och samma klass, vi har alla kurser tillsammans och pluggar även tillsammans. Nu har alla olika kurser så det blir mer soloplugg. Hemma har jag i princip varit i ett bibliotek tre gånger... och nu har man gått och blivit en bibliotekstjej. Åh herre... jag gillade det inte alls i början men nu har jag vant mig med att det är soloplugget som gäller. Men det ska nog gå bra det också!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0