Bra träning och raclette debut!

Då ha rman kommit hem duschat och ätit kvällsmål.. att träna till 21:30 på fredagar och komma hem kring 11, det är så vi gör här. Men det var en rolig träning idag.. väldigt kul att spela, blev en del mål för vår femma! Hoppas det håller i sig till på söndag, då är det hemmamatch mot FB Riders 18:00. 
 
Första skolveckan har gått och man har hunnit gå på en del föreläsnigar och kollat in kurserna. Har dock inte bestämmt vilka kurser jag ska välja än.. vi har två veckor till på oss men ju tidigare ju bättre såklart. Har dock haft lite otur med sjuka lärare osv. Och i torsdags morse var tydligen föreläsningen inställd.. vilket jag och några andra hade missat. Dock så träffade jag då några svenska killar och blev hembjuden på middag. Det var väldigt trevligt. Vi åt Raclette, väldigt vanligt här i Schweiz. Var första ången jag åt det. Det är som en minigrill/värmeplatta som man smälter ost i och kan steka små köttbitar eller potatis så äter man det tillsammans med den smälta osten och bröd. Var gott faktiskt, även om jag är lite skeptisk mot ost.
 
 
hejsvej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0